tisdag 4 augusti 2015

Örebro

Sista anhalten var Örebro. Här bodde vi söndag till tisdag. Jag hittade ett helt underbart B o B!! Det hette Lillåns Bed and Breakfast. Det låg ca 5 km utanför Örebro och det var ett hus från 1700 talet som låg på ett äldre pars tomt. Det var helt fantastiskt! Vi hade 52 kvadrat helt för oss själva! Där fanns allt! Och jag menar verkligen allt!! Vi fick betala 500 kr per natt och 50 kr per pers för frukost som innehöll allt man kan tänka sig! Värdinnan ställde in frukosten på kvällen så när vi vaknade var det bara att duka fram godsakerna!
På söndagen blåste det storm men vi tog en tur in till stan för att orientera oss lite. På måndagen var vi turister. Det var varmt och skönt ute. Vi startade med en guidad tur på slottet som blev gå 2 för 1 tack vare SJ Prio. SJ Prio är gratis och man kan samla till lite allt möjligt.
Efter guidningen åt vi lunch på Slotts resrurangen och halleluja vilken mat!!! Det var bland det godaste vi ätit! Kycklingspett med potatisgratäng och tzatziki!!  Det kostade 95 kr och var 100 ggr bättre än maten på Brådtom sluss!!
Som turist måste man ju besöka ett museum så det gjorde vi 😉
Sedan blev det Wadköping som verkligen levde upp till sitt ryckte! Så pittoreskt!
Sedan var vi helt slut så då åkte vi "hem" och bara njöt av de vackra trädgården!
Idag så styrde vi bilen hemåt igen. Hur mycket jag än gillar att uppleva nya saker så måste jag ju erkänna att jag verkligen gillar att vara hemma igen! Och katterna är överlyckliga! De har punktmarkerat oss hela kvällen 😊

Inga kommentarer: