onsdag 9 mars 2016

Sovmorgon, naglar, medvind & vårtecken

Idag tog jag en välbehövlig sovmorgon! Jag la mig kl 22,30 och klev upp 8,30 så 10 timmar i ryggläge har gjort mig till en ny människa! Så skönt.

Sedan blev det frukost och då passade jag på att sticka lite på min medvindsjal av Clara Falk. Ett enkelt och roligt mönster som du kan anpassa efter garnet, perfekt! Denna tror jag att jag behåller. Den förra blev jag inte riktigt nöjd med. Gillade inte riktigt hur jag kombinerade färgerna. Så den hamnar i högen med hjälpstickat. Jag har alltid en hög på gång, just nu är det mest mössor, det är så bra att sticka framför TVn. För de lite mer avancerade stickningarna måste jag koncentrera mig mer på och då blir det mer att jag lyssnar på poddar.


Jag tog även ett beslut av det mer fåfänga slaget idag ;) att det hädanefter får bli korta och välvårdade naglar framför långa! Jag har alltid haft bra och starka naglar men tyvärr är det ett minne blott. Jag skyller allt på min GBP op ;)
Innan Depend fick sitt kit med gellack indraget så var det det bästa jag använt! Naglarna höll i minst 4 veckor och blev långa och snygga. Men så visade det sig ju vara väldigt allergiframkallande så det försvann.
Jag har inte råd, och vill inte betala de pengarna, att gå till salong. Jag har testat och tyvärr håller det bara 2 veckor. En väninna till mig har hjälpt mig med gele men det håller inte heller. Jag tror helt enkelt att mina egna naglar är lite för dåliga i kvalitén för att gelen ska fästa ordentligt.


Eftersom jag är så trött hela tiden så tog jag en promenad i solen. Det är +7 och strålande sol ute. Jag hittade en liten lila krokus som vittnade om att nu är det snart vår!

På lördag är det äntligen dags för symässan i Malmö! Förra året blev jag sjuk men inget ska få stoppa mig i år ;)

Inga kommentarer: