tisdag 21 juni 2016

Ätbart i trädgården

Vilken spännande dag jag haft! Jag var hos Heike som driver Lilla Köksgården i Röaby som ligger i Bräkne-Hoby, för att lära mig lite om vad som är ätbart ogräs. Att det finns mer ätbart i naturen än vad vi tror det visste jag men idag har jag ätit saker jag aldrig trodde jag skulle äta ;). Och det var till och med ganska gott! Allt var inte kalasgott men allt var mer än ätbart! 

På Lilla Köksgården är det sommarcafé torsdag-söndag 11-18 och jag kan absolut rekommendera ett besök! 3 juli är det 1000 trädgårdar och då är det öppen trädgård!

Första gången jag träffade Heike var på spinnkursen i höstas. Men jag tror nog det blir fler kurser vad det lider ;)

Här ser man en del av cafét.

Trevligt växthus där det växte tomater

Fröken själv ;)

Min tallrik med smakprover av allt vi lagat.

Till dessert gjorde vi friterade fläderblommor med glass och björnbär!

Tack Heike på Lilla Köksgården för en lärorik dag!

2 kommentarer:

Esbe sa...

Vad var det för växter ni åt då? :)

Esbe sa...

Vad var det för växter ni åt då? :)