söndag 23 december 2007

God Jul!!!!

Nu har jag gjort dom sista förberedelserna, skinkan är grilljerad och klar. En sista sats med Lussebullar är bakade och infrysat, nu kan lugnet lägra sig på Drottninggatan :o))
Bullarna bakades idag med lite mer kärlek och inte en endaste svordom denna gången :o)) Men jag tycker det är mördande tråkigt!! Degen tar liksom aldrig slut! Men 40 stycken gyllen gula bullar blev det. Nu får jag nog ett extra pluspoäng hos min lussebullälskande sambo :o)

Pojkarna växer och här ser dom till att tillväxten inte avstannar. Mys med mamma några gånger varje dag måste man ha!! Närmast Blaizans huvud ligger Kumquat, sedan kommer Mango och sist Lime. Dom ligger alltid i denna ordningen och diar. Hamnar dom fel så bökas det och klättras över varandra. Rätt ska vara rätt!!

Mango 6 veckor och 5 dagar, 950 gram tung. En riktig buse!! Bästa leken är att klättra innanför mattes byxor! Jag kan säga att jag inte tycker det är lika roligt då :o))

Lime söt som socker! Minst med sina 790 gram. Men låt er inte missledas av denna söta lilla kille! Han är en riktig tuffing som springer som en raket över köksgolvet :o) Busig som få och hittar han en stortå är lyckan total! Stackars husse som är paniskt kittlig om fötterna uppskattar inte Limes förtjusning i tår :o))
Som den tuffa matte jag är så spelar jag iskall och låtsas som om jag inte bryr mig, men ont gör det :o)
Kumquat har gått om brosorna i vikt och väger 960 gram. Har knapprat lite torrisar men mjau är fortfarande bäst. Han somnade på min arm igår och han har en förmåga att gå rakt in i hjärtat på en :o)) Han är en fena på att jaga bollar, springer på sidan och upp på bakbenen för att sedan attackera bollen. Jag hittade honom på stolen igår. Undra hur länge dom nöjer sig med att vara i köket??

Bortskämd med blommor blev jag igår när Limes nya matte och husse var på besök. Underbart vackra tulpaner! Jag tackar igen :o)) Piri-Piri har hälsat på blommorna, var det någon som trodde något annat?? Men första blomälskaren nummer ett; Pyret, är ju sällan i köket så hon har inte upptäckt dom än. Hon är annars som radiostyrd på blommor och svarta oliver! När Timotej var liten, ca 10-12 veckor, lärde hon honom hur man hoppar upp på pottskåpet och käkar upp mattes blommor :o)) Behöver jag säga att jag tyckte hon kunde lära sin son andra mycket bättre saker?? Varför hon gillar svarta oliver förstår jag inte! Hon vill inte äta dom men gärna rulla huvudet i skålen, knäpp katt!

Liten och stor vilar på stolen, Piri-Piri och Mango.

Piri-Piri gillar verkligen kattungarna! Men hon är lite hårdhänt ibland och fattar inte att hon väger 6.5 kg, hon tror fortfarande att hon är en liten tös :o)) Som matte får man ha starka nerver när man ser följande! Men eftersom Mango inte säger ett pip så är det nog inte lika tufft som det ser ut.

Det är inga dåliga labbar hon har min lilla tös! Här bröt jag och lyfte ner Mango. Jag har ju inte nerver av stål precis :o))

Pappa Timotej är även han ganska tuff mot pojkarna! Han tror att dom är leksaker :o)) Men så länge pojkarna inte protesterar och mamma Blaizan inte reagerer försöker jag att inte gå emellan för mycket. Men jag är super hönsig när det gäller katterna! Så det är lite jobbigt :o))
Nu önskar jag alla mina läsare en riktigt God Jul med god mat, fina klappar och en härlig julefrid!
Kramar
Henrietta

Inga kommentarer: