lördag 29 december 2007

Frukost hos Pysslingens!

Natten blev bättre än förväntat! Jag har sovit hela natten och inte blivit störd varken av pojkarna eller Blaizan. Husse har däremot legat risigt till någon liten tyckte att hans haka var en bra startsträcka :o))

Nu på morgonen skulle då alla 7 utfodras, jag hade köpt fel sorts mat paté istället för bitar i gelé så det var bara Lime som var intresserad. Men han äter allt!! Han fick nötkött häromdagen och det åt han ur min hand, inte en gång bet han mig!
Det gick en stund och även vi skulle äta och då ser vi hur Kumquat kommer och börja äta, Mango ville också ha så han försökte stoppa ner huvudet i skålen men möttes då av ett morrande och fick sig en smäll mellan öronen *skrattar* det var tydligen gott för när Kumquat försökte stjäla maten av Mango fick han samma behandling :o)) Att lappa till varandra mellan öronen är tydligen poppis!

Här har Lime somnat bland konserverna. Undrar om han drömmer om sardiner?

Kumquat somnade på pallen

Mango somnade i soffan, det ser onekligen skönast ut :o)

Pirir-Piri ville också vara med i köket.

Timotej slappar på pallen i hallen. När han ligger där brukar svansen hänga ner, det tycker pojkarna är jätte roligt! Den är ju rolig att leka med!

Mamma Blaizan är trött och ligger på byrån i hallen

Farmor Pyret tycker fotaografering är helt onödigt och vägrar samarbeta :o)
Det är tur att det inte är sommar och jag ska gå barbent, mina ben är onekligen något randiga :o) rödrandiga av klor som klättrar och river. Så nu får det bli klolippning och än mer uppfostran!
Men dom har ju ärvt fotälskandet av sin far, Timotej leker gärna med något på andra sidan min fot, med andra ord han sparkar och river för att få fatt i leksaken och resultatet blir AJ för matte :o))

1 kommentar:

Krimskrams sa...

Ååååh så bedårande söta dom är!!!! (Det är för att man ska stå ut med dom när dom är som jobbigast) Husse ska vara tacksam så länge dom inte hittar en "kinesisk nakenråtta" (om du minns dom?) under täcket att bita nacken av. Det råkade Husse i våran familj ut för (av en halvvuxen kattunge).