lördag 22 december 2012

Så skönt att ligga i fas!

Idag har vi fått gjort en massa och nu är vi nästan klara! Vi har tvättat, städat, gjort köttbullar*, gjort citronkola för första gången sedan jag flyttade från Göteborg, kommer bara ihåg att den var god :o)). Vi har gjort hallongrottor och pepparkakshus. Jag har varit ute och köpt till Palles julstrumpa och underkläder till mig. Så imorgon ska vi göra skinka, rödbetssallad och Janssons. På kvällen är det traditionell uppesittarkväll hos Palles familj där vi provsmakar alla godsaker.
Julafton ska vi fira hemma hos oss för första gången och min far kommer från Göteborg. Med Palles familj blir vi 6 stycken.

Här är en bild på julklappsskåpet. Vi älskar julklappar och även julstrumpan är fylld :o)) Vi har inte klapparna under granen för med tre glada katter så riskerar klapparna att inte vara så fina när de undersökt färdigt!

*Bra tips på snabba köttbullar! Stek dom i ugnen! Det tog 10 min på 225 grader att steka 60 köttbullar! Jag vägde köttbullarna så de skulle bli jämnstora, så mellan 20-25 gram styck. Stekyta får de ju när man stekar dom på julafton. För de ska ju värmas i stekpannan enligt mig och inte i mikron :o))

1 kommentar:

Anne sa...

GOD JUL! Hoppas ni får en härlig dag!